Aναλυτικά η ομιλία:
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Δράττομαι της ευκαιρίας ενόψει του σημερινού σχετικού νομοσχεδίου, να θέσω ένα σημαντικό ζήτημα που αφορά την εκλογική μου περιφέρεια τη Δράμα. Είναι σημαντικό να ενημερωθούν και οι συνάδελφοι Βουλευτές και φυσικά ο αρμόδιος Υπουργός.
Χθες, στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, της οποίας είμαι μέλος, ενημερωθήκαμε για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας. Όμως, πραγματικά αν με ρωτήσει κάποιος συμπολίτης μου στη Δράμα για το τι κάνει η Ελληνική Πολιτεία για τη δική του οδική ασφάλεια, θα δυσκολευτώ να του απαντήσω.
Η Δράμα όσον αφορά την οδική της σύνδεση με μεγάλα αστικά κέντρα, με γειτονικές περιοχές, με αεροδρόμια και λιμάνια, είναι πλήρως αποκομμένη και βρίσκεται ουσιαστικά δεκαετίες πίσω.
Πρόκειται για τη μοναδική πρωτεύουσα Νομού στη Βόρεια Ελλάδα, που δεν έχει σύνδεση με κάθετο άξονα με την Εγνατία οδό.
Παράλληλα, δεν υπάρχει αξιόπιστη οδική σύνδεση με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με τη γειτονική Καβάλα.
Επιπλέον, παρόλο που η περιοχή συνορεύει με τη γειτονική Βουλγαρία, ούτε ο δρόμος Δράμας –Νευροκοπίου, φτιαγμένος πριν από δεκαετίες, μπορεί να εξασφαλίσει οδική ασφάλεια και ταχύτητα.
Οι Δραμινές και οι Δραμινοί, είτε πρόκειται για ιδιωτικές μετακινήσεις είτε για εμπορευματικές μεταφορές, αναγκάζονται να ταξιδεύουν με κίνδυνο της ζωής τους.
Να χρησιμοποιούν δρόμους με κακό οδόστρωμα, με πλήθος επικίνδυνων στροφών, χωρίς διαγραμμίσεις, με ελλιπή έως καθόλου φωτισμό, χωρίς στηθαία ασφαλείας.
Κι όλα αυτά σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης, χωρίς δηλαδή τις απαραίτητες λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας για να μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια.
Κάθε μετακίνηση ενός Δραμινού πολίτη προς τη Θεσσαλονίκη, προς την Καβάλα και προς τη Βουλγαρία, είναι ένα τεράστιο ρίσκο για το αν θα φτάσει τελικά σώος στον προορισμό του.
Οι συμπολίτες μου στη Δράμα βαρέθηκαν να εισπράττουν υποσχέσεις.
Για τον δρόμο Δράμα – Αμφίπολη άκουσαν τον Πρωθυπουργό τον Σεπτέμβριο του 2019 να αναφέρει, πως θα δημοπρατηθεί εντός 18 μηνών και τελικά η δημοπράτηση έγινε μετά από 3 χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2022.
Ακόμη όμως και σήμερα, μετά από ένα χρόνο και πλέον, δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση από πλευράς Υπουργείου για την πορεία της διαγωνιστικής διαδικασίας. Για τον δρόμο Δράμα – Καβάλα υπήρξε κινητικότητα, όπως είθισται, στην προεκλογική περίοδο του Μαΐου. Ξεκίνησαν οι εργασίες για ένα τμήμα του δρόμου και συνεχίζονται με ρυθμούς χελώνας.
Ο τότε Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές, είχε ζητήσει να ξεπεραστούν τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και να εκπονηθούν οι υπόλοιπες μελέτες για το σύνολο του οδικού άξονα.Ξεπεράστηκαν τα προβλήματα; Εκπονήθηκαν οι μελέτες; Ενημέρωση μηδέν.
Κύριε Υπουργέ,
Ελπίζω στο διάστημα που βρίσκεστε στη συγκεκριμένη θέση να προλάβατε να ενημερωθείτε ότι υπάρχει μια περιοχή στη χώρα πλήρως απομονωμένη όσον αφορά τις οδικές της υποδομές. Η οδική σύνδεση της Δράμας με σύγχρονους οδικούς άξονες με Θεσσαλονίκη, μέσω Αμφίπολης, με Καβάλα και με Βουλγαρία είναι ζωτικής σημασίας για κάθε κάτοικο της περιοχής. Αφορά κυρίως την ασφάλεια στις μετακινήσεις και στο να μη χάνονται ζωές στην άσφαλτο, πέρα από τα οφέλη που θα υπάρξουν σε οικονομικό επίπεδο από τον σημαντικό περιορισμό του χρόνου που θα χρειάζεται για τις μεταφορές. Δώστε λύσεις στο πρόβλημα με έργα. Ενημερώστε την τοπική κοινωνία για την εξέλιξη των έργων. Παρουσιάστε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και επιτέλους τηρήστε το. Όλοι οι Δραμινοί έχουμε κουραστεί με τα λόγια. Φτάνει με τις εξαγγελίες που δεν έχουν αποτέλεσμα.