Άρθρο στην εφημερίδα “Μακεδονία της Κυριακής” {01.12.24}

Ιστορικής σημασίας ημέρα και τρανταχτό παράδειγμα για το πώς (δεν) πρέπει να εκτελούνται τα δημόσια έργα στη χώρα μας

 

Του Αναστάσιου Νικολαΐδη

Βουλευτή Νομού Δράμας

Υπεύθυνου Τομέα Υποδομών και Μεταφορών ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής

Η ημέρα έναρξης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης θεωρείται αναμφίβολα ιστορικής σημασίας, καθώς ένα εμβληματικό έργο είναι διαθέσιμο προς χρήση από τους πολίτες, αναμένοντας να συμβάλλει στην άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης. Παράλληλα, τα πρώτα δρομολόγια του Μετρό σηματοδοτούν και τη λήξη μιας μακράς περιόδου ταλαιπωρίας της τοπικής κοινωνίας και έντονης όχλησης κατοίκων και επισκεπτών, από την κατασκευή ενός απολύτως απαραίτητου έργου, το οποίο μετέβαλε τη φυσιογνωμία του κέντρου της πόλης.

Πλέον, η Θεσσαλονίκη εντάσσεται στον χάρτη των πόλεων που διαθέτουν υπόγειο δίκτυο μετακινήσεων, έστω και αν προς το παρόν είναι μήκους μόλις 9,6 χλμ. Το Μετρό μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για την περιβαλλοντική και κοινωνική συνοχή του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος και να εισφέρει σημαντικές καινοτομίες στην κοινωνική και οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης.

Είναι προφανές ότι για το έργο υπάρχει διαχρονική συμβολή από προηγούμενες κυβερνήσεις, μεταξύ των οποίων και αυτές του ΠΑΣΟΚ, όπως φυσικά και από την κοινωνία της Θεσσαλονίκης και τους τοπικούς φορείς, που κατέχουν ξεχωριστή θέση και έχουν συμβάλει στην πορεία υλοποίησης. Βέβαια, οι πολυετείς καθυστερήσεις κατασκευής του έργου από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 που εκκίνησε η σχετική διαδικασία έως και τις μέρες μας, καθιστούν το Μετρό Θεσσαλονίκης ως τρανταχτό παράδειγμα για το πώς (δεν) πρέπει να εκτελούνται τα δημόσια έργα στη χώρα μας.

Πλέον, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και στις επιπλέον δυνατότητες που προσδίδει το Μετρό στη Θεσσαλονίκη, είναι αυτονόητο ότι η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του αποτελεί απολύτως απαραίτητο και αταλάντευτο παράγοντα, χωρίς ανάγκη περαιτέρω αναλύσεων. Σε αντίθεση με την Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη η λειτουργία και η συντήρηση ενός συγκοινωνιακού μέσου θα εκτελούνται μέσω σύμβασης ΣΔΙΤ κι αυτό θα συμβεί για πρώτη φορά στη χώρα μας, οπότε οφείλουν οι αρμόδιοι να παρακολουθούν στενά τις σχετικές διαδικασίες και να παρεμβαίνουν εφόσον καταστεί ανάγκη.

Ας είναι η τελευταία φορά που το Μετρό της Θεσσαλονίκης απασχόλησε αρνητικά την κοινή γνώμη για το λογότυπό του και ας χαρούμε με ασφάλεια από εδώ και στο εξής, κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, ένα σύγχρονο και καινοτόμο μέσο μεταφοράς.

 

Το άρθρο του κ. Νικολαΐδη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής»