«Για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια απαιτείται ένα συνδυαστικό πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών»
Στην Ολομέλεια της Βουλής, στο πλαίσιο συζήτησης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις», ο Βουλευτής και υπεύθυνος ΚΤΕ Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Αναστάσιος Νικολαΐδης τοποθετήθηκε ως εισηγητής, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις για τον Κ.Ο.Κ., αλλά και την υιοθέτηση ενός πολύπλευρου σχεδίου βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων συμβάντων.
Συγκεκριμένα, είπε ότι «ο Κ.Ο.Κ. θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, να λαμβάνει υπόψη όλα τα συγκοινωνιακά δεδομένα, να συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οδηγοί και πεζοί και να δίνει λύσεις στα μείζονα προβλήματα, όπως είναι το κυκλοφοριακό και η στάθμευση». Ακόμη, ανέφερε ότι «η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποτελεί μια αυτονόητη συνθήκη για να μειωθεί ο αριθμός των τροχαίων, όμως ο Κ.Ο.Κ. από μόνος του δεν επαρκεί για να επιλυθεί το πρόβλημα της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, καθώς απαιτείται ένα συνδυαστικό πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών».
Επίσης, ο κ. Νικολαΐδης επεσήμανε ότι θα πρέπει να υπάρξουν και άλλες πρωτοβουλίες, όπως η διενέργεια συστηματικών και αυστηρών ελέγχων, η δημιουργία των κατάλληλων οδικών υποδομών και ο ανασχεδιασμός τους όπου χρειάζεται, η συντήρηση των δρόμων, η ένταξη του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση, η ενεργοποίηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την ταυτόχρονη διάθεση πόρων και η αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ακόμη, πρότεινε την εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης για τη χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ΤΑΞΙ και τη θέσπιση διπλώματος μικροκινητικότητας για τους ανήλικους χρήστες Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων. Επιπλέον, κατέθεσε προτάσεις όπως η ρητή αναφορά στον Κ.Ο.Κ. ότι στους κυκλικούς κόμβους προτεραιότητα έχει πάντοτε ο κινούμενος εντός του κύκλου και η θέσπιση μηδενικού Φ.Π.Α. για την προμήθεια κράνους και εξοπλισμού προστασίας.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε: «Το θέμα της αύξησης της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας και της μείωσης των τροχαίων είναι στην κυριολεξία ζήτημα ζωής ή θανάτου και μας αφορά όλους. Απαιτείται μια ολοκληρωμένη πολιτική πρόληψης και οι όποιες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι απλά ένα κομμάτι σε αυτή τη διαδικασία. Εφόσον οι αλλαγές δεν συνδυαστούν με συστηματικούς ελέγχους, τότε ο Κ.Ο.Κ. θα καταστεί απλά ένα εργαλείο απόδοσης ευθυνών και επιβολής ποινών, μετά όμως από τα τροχαία συμβάντα. Η εθνική επανεκκίνηση στους δρόμους και στα πεζοδρόμια της χώρας μας αποτελεί επιτακτική ανάγκη και σε αυτή την προσπάθεια πρέπει να συμβάλλουμε όλοι, ο καθένας από την πλευρά του. Σε αυτό το πλαίσιο ψηφίζουμε ναι επί της αρχής, καταθέτοντας προτάσεις, ασκώντας κριτική και ψηφίζοντας αρνητικά όπου διαφωνούμε. Οφείλουμε στους ανθρώπους που χάθηκαν στην άσφαλτο, στις οικογένειές τους που πορεύονται με αυτή την απώλεια, αλλά και στις επόμενες γενιές, να κινητοποιηθούμε και να λάβουμε κάθε δυνατή πρωτοβουλία, ώστε οι δρόμοι στην πατρίδα μας να παρέχουν ασφάλεια και να σταματήσουν να αποτελούν τόπους τραγωδίας».