«Οι Δραμινοί δεν είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας και δεν μπορούμε να ανεχτούμε άλλη κοροϊδία»
Το ζήτημα της οδικής απομόνωσης της Δράμας έθεσε στην Ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Αναστάσιος Νικολαΐδης, ως εισηγητής του ΠΑΣΟΚ στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις συμβάσεις της Εγνατίας οδού, της Αττικής οδού και του αεροδρομίου στο Καστέλι.
Συγκεκριμένα ο κ. Νικολαΐδης ανέφερε τα εξής:
«Η Εγνατία Οδός είναι ένας δρόμος μήκους 658 χιλιομέτρων, με πολλούς κάθετους άξονες. Η σπουδαιότητα του συγκεκριμένου έργου αναδείχθηκε στο πλαίσιο των συνεδριάσεων της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με τις αναφορές να δίνουν έμφαση κυρίως στις δυνατότητες που παρέχει ο συγκεκριμένος οδικός άξονας και στην οικονομική ανάπτυξη που έχει επιφέρει εδώ και δεκαετίες.
Πρόκειται για μια ζωτική οδική αρτηρία η οποία εκτείνεται σε Θράκη, Μακεδονία και Ήπειρο και συνδέει όλες τις μεγάλες πόλεις της Βορείου Ελλάδος. Όλες εκτός από μία, τη Δράμα. Ως εκπρόσωπος του Νομού Δράμας στη Βουλή δεν γίνεται να μη σταθώ στην οδική απομόνωση της περιοχής μας, για την οποία αυτή η κυβέρνηση φέρει τεράστιες ευθύνες.
Ο Πρωθυπουργός της χώρας, το 2019, από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης έταξε σε εμάς τους Δραμινούς πολίτες ότι το έργο Δράμα – Αμφίπολη θα ξεκινούσε μέσα σε εκείνη τη θητεία. Φτάνουμε στο τέλος της δεύτερης θητείας και το έργο ακόμη δεν έχει ξεκινήσει.
Οφείλετε να απολογηθείτε στην τοπική κοινωνία της Δράμας, να ζητήσετε συγγνώμη για την εξαπάτηση, να εξηγήσετε τι πήγε λάθος στον σχεδιασμό και κυρίως να φροντίσετε να μην υπάρξει άλλος χαμένος χρόνος.
Όπως επίσης, δεν μπορούμε να αποδεχτούμε ότι, επειδή η Δράμα δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, θα γίνουν μόνο τα 8 χιλιόμετρα και όχι το σύνολο του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα. Ένα έργο το οποίο έχει αναλάβει η “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, η κατάργηση της οποίας ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά και τη μελετητική ωρίμαση των υπόλοιπων τμημάτων. Δεν είμαστε καθόλου αισιόδοξοι ότι θα προχωρήσετε στην υλοποίηση του συγκεκριμένο οδικού άξονα, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας, καθώς συνδέει τις πρωτεύουσες δύο γειτονικών Νομών.
Ως πολίτες της Δράμας δεν είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας και για αυτό αξίζουμε να απολαμβάνουμε ασφαλείς οδικές υποδομές. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε άλλη κοροϊδία. Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα αυτονόητα και θα σας αναγκάσουμε με την πίεσή μας να τα υλοποιήσετε».
Ακόμη, στην ομιλία του ο κ. Νικολαΐδης ανέδειξε πλήθος προβληματικών στοιχείων που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας οδού, δίνοντας έμφαση στο θέμα των διοδίων και τη σημαντική επιβάρυνση που θα προκύψει για τους χρήστες του συγκεκριμένου οδικού άξονα. Όπως είπε, «εκτός από πέντε συγκεκριμένα τμήματα του οδικού άξονα, στα οποία προβλέπεται αναλογική χρέωση για όσους διαθέτουν πομποδέκτη, για το σύνολο της Εγνατίας οδού η χρέωση θα γίνεται με βάση το υπάρχον σύστημα διοδίων, με αυξήσεις και με αρκετά υψηλότερο τίμημα στην πορεία σε σχέση με το σημερινό».