Συνέντευξη του Βουλευτή Αναστάσιου Νικολαΐδη στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ» και τον δημοσιογράφο Αντώνη Αντωνόπουλο {24.05.2025}

«Είναι χρέος μας να αγωνιστούμε για την πρωτιά»

 

Συνέντευξη του Βουλευτή Αναστάσιου Νικολαΐδη στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ» και τον δημοσιογράφο Αντώνη Αντωνόπουλο

 

 

Ο Βουλευτής και τομεάρχης Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ Τάσος Νικολαΐδης αναλύει το σκεπτικό που διέπει τη νέα πρόταση που κατέθεσε το κόμμα του για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για την τραγωδία των Τεμπών και αναφέρει τις προσδοκίες που αναμένονται από την πρωτοβουλία αυτή.

Ποιες είναι οι προσδοκίες του κόμματος σας μετά την πρόταση για νέα Προανακριτική Επιτροπή;

Το ΠΑΣΟΚ, λειτουργώντας με απόλυτα θεσμικό τρόπο, πολύ μακριά από πρόσκαιρα μικροκομματικά οφέλη, ζητά τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων, όπως προκύπτουν από τα στοιχεία της δικογραφίας που στάλθηκε στη Βουλή. Πιστεύω ότι αποτελεί αξιακό ζήτημα συνολικά για το πολιτικό μας σύστημα, η απόδοση δικαιοσύνης για τον θάνατο 57 συμπολιτών μας το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη και οι μέχρι τώρα προσπάθειες συγκάλυψης γεννούν δικαιολογημένα κοινωνική αποστροφή. Σε αυτό το πλαίσιο προχωρήσαμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα στην κατάθεση συγκεκριμένης πρότασης για σύσταση προανακριτικής επιτροπής, για να υπάρξει πλήρης διερεύνηση και να χυθεί άπλετο φως. Αναμένουμε από την κυβερνητική πλειοψηφία να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Θεωρούμε ότι θα συμβάλλει με τη στάση της στην πλήρη διερεύνηση των λόγων της σιδηροδρομικής τραγωδίας, επιτρέποντας αυτή τη φορά τη λειτουργία της επιτροπής κατά τον συνταγματικά προβλεπόμενο τρόπο και όχι όπως συνέβη στο πρόσφατο παρελθόν. Σε διαφορετική περίπτωση, είναι βέβαιο ότι στο άμεσο μέλλον θα υπάρξει εκ νέου ομολογία για άλλη μια επιτροπή που ήταν μια κακή στιγμή της Βουλής…

Ως τομεάρχης μεταφορών του ΠΑΣΟΚ ποιες είναι οι αστοχίες και ποιες οι θετικές κινήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα για την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων στη χώρα μας μετά τη τραγωδία των Τεμπών;

Ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας βρίσκεται σε πολύ χειρότερη κατάσταση από το 2019, όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας η ΝΔ, ενώ δύο και πλέον χρόνια μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, έχουν γίνει πολύ λίγα βήματα για τη βελτίωση των μετακινήσεων με τρένο στη χώρα μας. Δεν πρόκειται για μια μηδενιστική και στείρα αντιπολιτευτική προσέγγιση, αλλά για τη σκληρή πραγματικότητα, καθώς τα στελέχη της κυβέρνησης, σε κορυφαίο μάλιστα επίπεδο, έχουν κάνει λόγο για άρτια και ασφαλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη έως το 2027 και ότι μέσα στην επόμενη διετία η Ελλάδα πρέπει να διαθέτει έναν σιδηρόδρομο αντάξιο της εποχής μας. Δηλαδή, θα χρειαστούν άλλα δύο χρόνια για να μπορέσει η κυβέρνηση να πράξει τα αυτονόητα. Επιπλέον, διαφαίνεται πως δεν υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο για τον σιδηρόδρομο, καθώς με την αλλαγή ηγεσίας στο αρμόδιο Υπουργείο, έρχονται νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες συνήθως βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με τις προηγούμενες. Είναι σημαντικό επίσης να αναφερθεί, καθώς αποτελεί σαφής απόδειξη της υποβάθμισης του σιδηροδρόμου στη χώρα μας, ότι με ευθύνη της παρούσας κυβέρνησης σημαντικές σιδηροδρομικές γραμμές, που έχουν μεγάλη σημασία για τις τοπικές κοινωνίες, βρίσκονται εκτός λειτουργίας. Μάλιστα, είναι πραγματικά οξύμωρο σιδηροδρομικά δρομολόγια να γίνονται με λεωφορεία, όπως συμβαίνει στα τμήματα προς τη Δράμα, τη Φλώρινα και την Πάτρα.

Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις η κοινωνία δεν δείχνει να ακούει το αφήγημα του ΠΑΣΟΚ. Φταίει το αφήγημα ή ο αφηγητής;

Οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψη τις δημοσκοπικές αυξομειώσεις, οι οποίες βέβαια κατά καιρούς παρουσιάζουν διαφορετική εικόνα στο πολιτικό σκηνικό. Όμως η συνολική αποτύπωση της δυναμικής κάθε κόμματος και της αποδοχής των θέσεων και των προτάσεών του, θα γίνει με την ψήφο των πολιτών στις εθνικές εκλογές. Ουσιαστικά, όταν έρθει η ώρα της επιλογής, οι συμπολίτες μας θα κληθούν να επιλέξουν τον δρόμο που επιθυμούν να ακολουθήσει η πατρίδα μας, με βάση ένα σύγχρονο και ρεαλιστικό πρόγραμμα που θα απαντά στις κοινωνικές ανάγκες και θα επιλύει τα αυξημένα προβλήματα. Οπότε, με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα, οφείλουμε να συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά, ώστε να εξακολουθούμε να βρισκόμαστε σε κάθε γωνιά της χώρας, πάντα δίπλα στον πολίτη, καταγράφοντας προβλήματα και προτείνοντας λύσεις. Με αυτόν τον τρόπο η πρότασή μας μπορεί να αποτελέσει την προοδευτική και εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης του τόπου.

Θεωρείτε ρεαλιστικό τον στόχο για την κατάκτηση της πρώτης θέσης;

Η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας αναζητά πολιτική αλλαγή και διέξοδο στα μεγάλα προβλήματα της καθημερινότητας, τα οποία αφορούν την ακρίβεια στα βασικά αγαθά, τις μεγάλες αυξήσεις στην ενέργεια, τα υπέρογκα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών, τα προβλήματα στην υγεία και την παιδεία, την τραγική κατάσταση που επικρατεί στις συγκοινωνίες και το κυκλοφοριακό, που κάνουν αφόρητες τις μετακινήσεις στα μεγάλα αστικά κέντρα. Η παρούσα κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι οι πολιτικές της έχουν συγκεκριμένο πρόσημο, δεν στοχεύουν στην κοινωνική δικαιοσύνη και δεν μπορούν να υπηρετήσουν το αίτημα για συλλογική ευημερία. Στον πυρήνα των επιλογών της βρίσκεται η επιθυμία εξυπηρέτησης των λίγων και όχι των πολλών. Είναι χρέος μας να αγωνιστούμε για την πρώτη θέση, καθώς αυτό αποτελεί μια βαθιά κοινωνική ανάγκη. Μόνο αν το ΠΑΣΟΚ είναι πρώτο κόμμα στις επόμενες εκλογές, θα προχωρήσουν οι απαραίτητες αλλαγές στην πολιτική πορεία της χώρας και κυρίως θα υπάρξουν απαντήσεις στις μεγάλες αγωνίες της πλειοψηφίας των συμπολιτών μας.